Hej allihopa, jag skrev f?r ett antal veckor sedan ang?ende ?ppna bank?verf?ringar, det g?rs framsteg!!
Jag anv?nde bara rikst?ckande betalningsmetoder, min advokat r?dde mig att hitta ett par personer med olika konton som jag kan ta upp fr?gan med. Jag beh?ver datum etc. fr?n dig f?r att f? breven korrekta s? att de kan skickas. Tidsramen ?r mycket l?ngre ?n f?r ?terbetalning, de har 16 veckor p? sig att svara, s? det kommer inte att g? fort. Dessutom ?r perioden som kan beg?ras 13 m?nader om det inte har tagits upp tidigare. Men om du har diskuterat det med din bank och blivit avvisad g?ller 13 m?nader retroaktivt fr?n kontaktdatumet.
Jag kan bara ha tv? personer just nu och de m?ste f?rbinda sig att inte dela informationen som de f?r, eftersom banker inte kommer att ta det p? allvar om de bombarderas med samma saker fr?n m?nga m?nniskor. Om det lyckas kommer all information att delas s? att alla kan agera. Om du inte redan har pratat med din bank, g?r det nu s? att du kan datera 13 m?nader tillbaka i tiden!
Hi guys I posted a number of weeks back regarding open banking transfers, progress is being made!!
I only used nationwide, my solicitor advised that I find couple of people with different accounts to raise the issue. I will need dates etc from you to get the letters correct to be sent, the time frame is much longer than charge back they have 16 weeks to respond so it won’t be quick. Also the period that can be claimed is 13 months if it hasn’t been raised previously however if you have discussed it with your bank and been dismissed the 13 months backdates from the date of contact.
I can only have two people at this time and they must commit to not sharing the information provided as if banks get bombarded with the same stuff from lots of people they will not take it seriously. If successful all information will be shared so everyone can take action. If you haven’t already spoken to your bank do it now so you can date back 13 months from today!
Automatiskt ?versatt: